Point2sop

Followers

Sunday, August 15, 2010

Puasa Pertama

Al kisah...

aku hendak ceritakan pengalaman berpuasa aku semasa zaman kanak-kanak...mungkin bulan nie dalam bulan Ramadhan yang mulia ini.. aku pown nak bercerita lah skit...
first time puasa yang aku ingat, masa umuraku 4 tahun kalau tak silap aku lah...
masa tu tak bpew nak serius sangat pasal puasa... sebab kecil lagi aku time tu...
sahur bangun... larat2 kan mata nak bangun sahur... mak aku suruh bangun.. tp setelah beberapa jam berpuasa, aku dah berbuka dah...dalam pukul 1 p.m lah..

orang tua-tua cakap... puasa yang2 nyok, pagi2 buka periuk..

Aku ingat lagi masa kecil2 ayah aku akan bagi RM 1 kalau aku berjaya puasa penuh...korang paham2 jelah ape tujuan disebaliknya.... nak bagi aku semangat untuk puasa lah konon.. jadi aku pown berpuasa lah dalam bberapa hari & akhirnya aku berjaya mengumpul RM10 dan aku terus beli CVD tape yang jenis kotak yang besar2 ( dulu DVD tak ade lagi) yang jumlahnya RM10 satu yang aku beli di pasar malam di sungai jeluk, kajang... apabila di rumah, aku dimarahi oleh ayahku sebab mengunakan duit tersebut untuk benda yang bukan2... & aku dah tak dapat duit ganjaran itu lagi...
huuhu..
ini jelah yang aku nak cerita.. pendek jew n malas nak taip panjang2....
selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak, bulan yang penuh rahmat & mulia..

No comments:

Post a Comment